Egy könyvet szeretnék a figyelmetekbe ajánlani, amelyet James B. Twitchell, az egyik leghíresebb marketing szakember és tudós jelentetett meg 2000-ben.
20 ads that shock that world címet viselő írás többek közt foglalkozik a reklám és reklámozás, illetve a márka és márkaépítés kérdéseivel is.
A tudós 20 reklámot mutat be és elemez munkájában, melyek a XX. században sokkolták a világot, s melyek legnagyobb hatással voltak a kultúráról és a piacról alkotott gondolkodásunkra.
Ezek a reklámok bemutatják az elmúlt század történetét a fogyasztói társadalom tükrében.
Kiemelnék néhányat a 20 reklám közül, melyekről bővebben olvashattok a könyvben: a Coca-Cola Télapó újraalkotása, Lee Burnett találmánya a Marlboro Man, az Absolut és a művészeti világ, vagy Nike és Michael Jordan reklámjai.
http://books.google.com/books/about/20_ads_that_shook_the_world.html?id=LentAAAAMAAJ