HTML

Kulturális iparágak működése

Friss topikok

  • Kiss.Dorka: Szia! A bookline-on meg tudod rendelni: bookline.hu/product/home.action?id=2835998&type=200&a... (2013.12.04. 21:36) Piros ruhás, puttonyos Tolkien
  • Kiss.Dorka: Igen, valamikor szeptemberben regisztráltam, de nem vagyok olyan pedáns, hogy mindent, amit olvaso... (2011.12.12. 17:17) Kukkantsunk bele Cathy könyvébe!
  • tamas.a: Metal és Gyűrűk Ura kapcsolat köztudottan jelentős, főleg a black metal vonalon nagyon szoros :) ... (2011.12.12. 16:17) Gyűrűk Ura és a metál
  • Henrik10: Egyetértek! Mivel egy csomó folytatás jön ki a játékokból, szerintem egy felhasználó számára egy ú... (2011.12.08. 22:07) The Lord of the Rings: War in the North
  • Noja09: @Kiss.Dorka: Bizony, úgyhogy ha nagyon tetszik, akár te is élhetsz úgy, mint egy hobbit :) (2011.12.06. 15:44) Valóra vált képzelt világ

Címkék

3d (10) 3d fényképezőgép (1) 3d szemüveg (3) adaptáció (6) adat (1) adatvédelem (2) animáció (1) apple (1) árverés (1) aukció (1) brand (8) budapest (2) bulvár (4) cipő (1) csúcstechnológia (12) deviantart.com (1) digitális (1) digitális eljárások (12) digitális fényképezés (15) digitalizáció (4) disney (5) dokumentum digitalizálás (1) duckipedia (1) egér scanner (1) eljárások (1) e book (2) facebook (1) fejlesztés (6) fénykép (34) festmény (4) film (7) fix fókusz (1) fogyasztás (5) fogyasztói (2) fogyasztói társadalom (2) földközi tenger (1) fotó (1) fotópályázat (1) fotózás (35) fotózási technológia (15) google (4) hajlítható (1) hálózatosodás (1) hirdetés (1) hőkép (1) horizontális integráció (1) időutazás (3) internet (5) játék (1) kalózkodás (3) kép (4) képregény (1) képszerkesztő (1) kijelző (1) kína (1) kommunikáció (3) kontaktlencse (1) kontaktlencsébe épített kijelző (1) könyv (15) könyvtár (2) környezet (3) kortárs (3) légifelvételek (2) lézer (1) magazin (1) makro fotók (1) manipuláció (3) márka (4) márkázás (1) marketing (2) médiaimperializmus (3) médiakonvergencia (4) mobil (3) mobiltelefon (1) mozgókép (7) objektív (1) pályázat (3) palyazatok.org (1) papírkép (5) plazma (1) polaroid (1) prezi vazlat ref (1) program (1) public watchdog (1) rajz (2) rajzfilm (3) rasszizmus (1) reklám (10) relikvia (1) röntgen (3) show (1) showbusiness (1) street view (3) számítástechnika (3) szerzői jog (2) sztárok (4) sztereokép (1) társadalom (4) telefon (1) televízió (5) tóth géza (1) tuneglue (1) újságírás (3) új média piac (1) usa (1) vak fotós (1) videó (1) világháló (1) walt (1) wikipedia (1) youtube (6) zene (21) zeneipar (10) zoetrop (1) Címkefelhő

2011.09.20. 15:51 clive.

A 3D filmek rövid története

Az alábbi cikk egy tömör és rövid összefoglaló a 3D-s filmek történetéről, számtalan érdekességgel, amik miatt mindenképp ajánlom elolvasásra:

http://3dszemuveg.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=55&Itemid=58

 

Kiemelnék pár érdekességet is:

"A háromdimenziós film ötlete tényleg nem tegnap született; többek között a vérbeli tudós, a film feltalálójának is elkönyvelt Auguste Lumiere is kísérletezett a 3D technikájával. 1903-ban be is mutatta A vonat érkezése háromdimenziós változatát, különösebb visszhang nélkül – ám önmagában figyelemre méltó, hogy már az első (fizető közönség előtt) vetített mozgóképnek létezett 3D változata."

Ehhez hosszabb kommentálás nem szükséges. Maga az elv ismerete és a kísérletek már a filmművészet kezdetén is zajlottak, tehát ez azt támasztja alá, hogy a 3D nem újdonság. Mint ahogy a cikkben le van írva a 3D úgy 20-30 évente rendszeresen divatba jön, hogy aztán megint egy időre elfelejtődjön.

Hogy a technológiának magyar szála is van ez az idézet bizonyítja:

"További meglehetősen abszurd motívuma a háromdimenziós mozgókép történetének, hogy az első nagyobb költségvetésű 3D-filmet (Viaszbabák háza, 1953) a makói születésű André de Tóth rendezte, aki egyik szemére vak volt, tehát a térbeli effektusok percepciójára képtelenül készítette el háromdimenziós filmjét. (Az '50-es években egy másik magyar filmrendező, Bodrossy Félix, itthon folytatott jelentős kísérleteket a térhatású film és mozi kifejlesztésére.)"

 

Véleményem szerint a 3D újbóli felbukkanásának több oka is van. Az első és legfontosabb az, hogy a letöltések és az egyre fejlettebb otthoni házimozi technológiáknak köszönhetően egyre kevesebben járnak moziba. Hollywood számára a 3D jelenleg egy ideig-óráig tartó mentőövet jelent, mivel a 3D jegyekért kb. kétszer- két és félszer annyi pénzt kérhetnek el, mint a hagyományos 2D-s vetítésekért. Plusz maga a 3D újszerű élményt nyújt a közönségnek, akik a moziba elmennek. Viszont hosszútávon ez nem megoldás, mert a 3D-től nem lesz jobb a film, és amíg az amerikai közönség (popcorn-mozi) számára készítő filmesek (rendezők, producerek, írók) nem kezdenek el jobb filmeket gyártani, addig a 3D technológia a "parasztvakítás" kategóriája lesz, mert újabban bevett eljárás, hogy a 2D-ban felvett filmeket utólag konvertálják 3D-be, azért, hogy így kérhessenek emelt jegyárakat a filmekért. De maga a történet és az elbeszélés minősége ettől nem lesz jobb, tehát a közönség előbb-utóbb belefog unni a puszta látványba.

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kultip.blog.hu/api/trackback/id/tr303241100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása