A Coca-Colát és a Pepsit mindannyian jól ismerjük és szeretjük, ki borral, ki rummal, ki egyszerűen csak tisztán. Mindkét üdítőgyár a XIX. század utolsó évtizedeiben jött létre Amerikában és nagyon hasonlatos ízvilágban kínálnak üdítőitalokat. Mégis az eltelt évek során a Coca-Cola nagyobb népszerűségre tett szert. Igaz a Pepsi mindent megtett annak érdekében, hogy a versenyben ne maradjon alul.
A BrandZ Top 100 Legértékesebb Globális Márka idén kiadott ranglistájában a Coca-Cola a 6. helyet foglalja el, márkaértéke közel 74 milliárd dollár. Ezzel szemben a Pepsi csak a 63. helyen áll, s márkaértéke alig közelíti meg a 13 millárd dollárt.
Piackutatók közt jól ismert az un. Coca-Cola-hatás, melynek lényege az, hogy ha egy klasszikus vakteszt keretében Coca-Colát és Pepsi-Colát kóstoltatunk, akkor a megkérdezettek többségének a Pepsi jobban fog ízleni. Viszont: ha a tesztben résztvevők tudomására hozzuk azt, hogy az adott pohárban Coca-Cola van, akkor az fog nekik jobban ízleni még akkor is, ha éppen Pepsit isznak!
Felmerül a kérdés: Miért ragaszkodunk a Coca-Colához? Miért népszerűbb ez a márka? Mert ez az eredeti és a Pepsi csak egy utánzat? Talán a profibb reklámkampányának köszönhető népszerűsége? A Pepsi gyakran híres személyiségekkel kampányol, viszont a Coca-Cola minden évben előáll egy újabb Télapós sztorival, aminek nem tudunk ellenállni!
http://www.thecoca-colacompany.com/heritage/cokelore_santa.html