Ebben a cikkben számos téma felmerül. Többek között szó esik a mérőberendezések folyamatos technológiai fejlődéséről, a mérőautókról, mérőhelyekről, a méréssel kapcsolatos jogszabályokról, valamint a mérőműszerek működését korlátozó "lézer zavarókról" is.
A fotózással kapcsolatban két sebességmérő eljárást emelnék ki a cikkből:
"Világszerte az egyik legrégebben és legsűrűbben alkalmazott mérőberendezés-típus: a radar. Működési elve a Doppler-effektuson alapul, melynek lényege, hogy a készülékből kibocsátott és a mozgó jármű által visszavert radarhullámok (melyeket a készülék felfog) közötti frekvencia-eltolódásból egy számítógép ki tudja számítani a jármű pillanatnyi sebességét."
"A radaroknál már jóval fejlettebbek és pontosabbak a lézeres sebességmérők, melyek a pillanatnyi sebesség helyett az objektum távolságát mérik (készüléktől függően másodpercenként akár 200-szor is). Az így kapott értékekből számítják ki a mozgó célpont sebességét, ami természetesen átlagsebesség, de még így is jóval pontosabb mint a radarok mérése, ráadásul a hatótávolsága is jóval nagyobb."
A cikkben több sebességméréssel kapcsolatos eljárásról is szó esik. Érdekesnek tartom ezt a cikket, mert technológia és mérés ide vagy oda, a végén mégis csak egy kép lesz az egészből ;)
Érdeklődőknek: www.origo.hu/uzletinegyed/hirek/20020513rendorsegi.html